Vores hverdag
Vi arbejder hver dag ud fra Den pædagogiske læreplan. Dette sker igennem læring hele dagen. Både i fastlagte rutiner men også ved spontane aktiviteter ud fra barnets spor. Derudover ligger vi vægt på at Jer og jeres barn bliver tryg ved at aflevere Jeres barn, og barnet kommer til at træde trygt ind i børnehusets hverdag. Derfor starter vi ud med opstartssamtale og barnet må gerne komme på besøg i børnehuset sammen med dagplejer eller sine forældre inden opstart. Her aftales det imellem personale og forældre, hvordan opstarten skal foregå. En god start er det allerførste skridt for en god hverdag i børnehuset.
Læring igennem hele dagen
Vi tilbyder forskellige læringsmiljøer til børnene. Det kan være stuevis, små relationsgrupper, eller på tværs af stuerne. Vi sikre os, at alle børn bliver set og forsøger at finde det rette læringsmiljø til det enkelte barn. Vi arbejder efter fællesskab, da vi mener at alle børn skal føle sig inkluderes i fællesskabet. Men også en bevidsthed om, at det ikke er alle børn der trives i det store fællesskab, men mere i de små. For det pædagogiske personale prioritere vi også læring og dette sker igennem evaluering. Derfor prioritere vi at have refleksionsmøder, hvor vi har tid og mulighed for at sætte fagligheden i spil.
Personalets rolle forhold til vores barnesyn
Vi arbejder med ICDP, som er fokus på det der virker. Dette gør vi, fordi vi mener, at det er vigtigt at se det positive i barnets liv og i det arbejde vi går og laver. Derigennem kan vi justere vores arbejdsproces. Vi vil give barnet en tryg hverdag, med struktur og med voksne og børn der er glade for at se en. Børn og voksne der taler pænt til hinanden. og voksne der er nærværenden og anerkendende i deres tilgang til børnene.